
זהירות! מסירת מידע חשוב למתחזים

והפעם על מסירת מידע לחברות ונציגי מכירות מתחזים !
לקוחות יקרים,
השבוע פנה אלי מבוטח וותיק וסיפר שקיבל שיחת טלפון ,המוכרן הציג עצמו כנציג חברה העובדת עם חברת ביטוח,
מסר מידע בסיסי על ביטוחי בריאות שיש לאותו מבוטח, והוסיף, שאם המבוטח ימסור לו קוד אותו יקבל במסרון,
ניתן יהיה להציע לו להוזיל את ביטוחי הבריאות.
מבוטחי מסר לי את מס' הטלפון שממנו התקשרו, ניסיתי להתקשר, ברם טלפון זה אינו מקבל שיחות,
כך שלמעשה איננו יודעים מי חייג, איזה מידע יש בידו, ומה הוא עלול לעשות עם מידע זה.
עולם המכירות מלא בגופים שונים המנסים לקדם את עסקיהם ביושר ובהגינות,
עם זאת לא חסרים גם גופים, שהמילה יושר רחוקה מהם.
אנסה לשים כמה כללי אצבע על מנת להיזהר ולא ליפול בפח:
1.הצעות לבדיקת מחירי ביטוח בעולם ביטוחי הבריאות – לא מדובר בטובה שמישהו עושה למבוטחים,
מדובר בסוכנות או סוכן ביטוח, המעוניין לבטל ביטוח קיים ולהציע חדש במקומו.
בעיני זה לגיטימי, אלא שיש לשים לב! רוב המבוטחים אשר עברו את גיל החמישים, אינם יכולים להחליף ביטוח,
מי שעבר אירוע בריאותי כלשהו, "התחתן" עם חברת הביטוח שלו, שהרי, מעבר לחברת ביטוח אחרת, כרוך בהצהרת בריאות חדשה.
מסירת מידע כוזב יפגע בזכויות המבוטח, ואם ימסור מידע נכון, לא יקבלו או יחריגו לו את אותה בעיה רפואית.
2.הצעות להחלפת ביטוחי המשכנתא, (ביטוח חיים ללווים כסף לדירה לדוגמא) – שוק זה פרוע,
מחירי הביטוח משתנים מחברה לחברה, מסוכן לסוכן ואין לזה סוף.
כל סוכן מציע הנחה ממחירון חברת הביטוח שלו, גם זה לגיטימי בעיני,
אלא שצריך לשים לב, לכמה שנים ההנחה? 60% הנחה בשנה הראשונה מוזילה מהותית את הביטוח,
מה לגבי השנה הבאה? אולי עדיפה הנחה של 25% לעשר שנים?
ושוב, חלק מהמבוטחים שעברו גיל 50 אינם יכולים יותר לחתום על הצהרת בריאות תקינה,
כלומר, הם נשארים אחרי סיום תקופת ההנחה עם ביטוח יקר, ההולך ומתייקר מידי שנה בשנה.
3.הצעות לרכישת ביטוח למחלות קשות – ביטוח חשוב לצעירים. זול במחיר.
אבל המחיר הולך ומטפס עם הגיל. על מנת להציע החלפה, יש צורך חוץ מאשר הצהרת בריאות,
לברר מה שיעור עליית המחיר השנתי, עד איזה גיל הביטוח תקף,
והכי חשוב, מה רשימת המחלות אותן הביטוח מכסה.
ולסיום,
1.מי שמציג עצמו כמוכרן "המשתף פעולה עם חברת ביטוח", אינו נציג חברה.
נציגי חברה מציגים עצמם בפירוש כנציגי חברה, והם יכולים להציע אך ורק את מוצרי החברה אותם הם מייצגים.
מי שיספר על שיתוף פעולה עם "כמה חברות", הוא סוכן ביטוח לכל דבר.
2.נציג חברת ביטוח אינו צריך קוד כניסה מהמבוטח אליו הוא פונה.
נתוני המבוטח והפוליסה גלויים לעיניו. אם הוא מבקש לקבל את הקוד הנשלח במסרון,
הדבר דומה בעיני לנציג חברת אשראי המבקש לברר משהו, ולצורך זה הוא צריך את הקוד הסודי של כרטיס האשראי של הלקוח.
3.כל מי שפונים אליו, אני ממליץ שיבקש לשלוח אליו במייל את פרטי ההצעה.
פרטים אלו חייבים לכלול את תנאי הפוליסה, מתווה ההנחות, טבלת התפתחות הפרמיה (עם העלייה בגיל), רשימת הכיסויים הביטוחיים ועוד.
כל האמור בסעיף זה נקרא "גילוי נאות". כסוכני ביטוח, אנו מחויבים לשלוח מידע זה למבוטח, טרם חתימה על טופס ההצעה!!!
4.והכי הכי חשוב, לא למסור פרטי אשראי עד לקבלת ההחלטה הסופית.
גיורא קרן וצוות המשרד



