ביטוחי הרכב התייקרו בעשרות אחוזים, והסוף לא נראה באופק​

לקוחות יקרים
ביום שלישי האחרון פורסמה במוסף כלכליסט של  ידיעות אחרונות כתבה שכותרתה:
 "ביטוחי הרכב התייקרו בעשרות אחוזים, והסוף לא נראה באופק" (ציטוט מילה מילה).

הכתבה מנסה לעשות סדר ולהסביר את הסיבות לעליית מחירי הביטוח, ומה ניתן לעשות על מנת לעצור,
ואף לנסות והוריד את המחירים לסביבה יותר שפויה.

לפי מיטב הבנתי, וקראתי את המאמר פעמיים,
מי שאשם הפעם במחירים המשתוללים הם בין השאר הגורמים הבאים : 

1. עליית מחירי החלפים שנגרמה מעצירת הייצור בעקבות הקורונה, והתנעה איטית של  השוק לתפקוד מלא,
דהיינו, אספקה סדירה של חלפים במחיר תחרותי.

2. יבואני החלפים והמוסכים, הגובים מחירי עתק על תיקוני רכב אחרי תאונה.

3. עלויות תיקון גבוהות במוסכים שאינם מוסכי הסדר של חברות הביטוח. 

4. גל גניבות רכב שגבר בשנתיים האחרונות. 

שתי הערות יש לי בעניין הזה.

1.מחירי ביטוח רכב נמצאים בתחרות פרועה מאז שאני זוכר את עצמי מוכר
ביטוח וזה מ- 1978! 
מחירים אלו ירדו עד לפני כשנה וחצי למחירים שלדעתי לא היו הגיוניים.               
בשיא, נמכרו פוליסות ביטוח לכלי רכב מדגמים מסוימים, לנהגים מבוגרים במחיר של כ 1,300 שח ! 
ואני מתכוון לביטוח מקיף, אשר מכיל בתוכו גם ביטוח צד שלישי. מחיר ביטוח צד שלישי ממוצע, עמד באותה עת על כ 1,200 שח. 
מכאן, שעבור חלק הביטוח המקיף, חברות ביטוח גבו 100 שח לשנה !!! 
האם זה היה הגיוני ? מישהו הרוויח ?  למיטב ידיעתי לא. אבל זה היה השוק. והתוצאה,
הפסדי עתק שמחייבים להעלות מחירים בצורה פרועה. 
מי אשם ? לא הממשלה שאינה מצליחה להוריד מחירי חלפים,
גם לא המשטרה שלא הצליחה למנוע גידול בגניבות. רק חברות הביטוח שלא הצליחו לעצור
והמשיכו עם תחרות הרסנית, גם לציבור, לא רק לעצמן. 

2. במאמרו, המחבר טוען שחברות ביטוח נאלצות לשלם למוסכים אשר אינם בהסדר עימן,
סכומי כסף גבוהים בהרבה מעלות תיקון במוסך אשר נמצא בהסדר עימן,
למה ? כי במוסך הסדר חברות הביטוח מקבלות הנחה מהמוסך ומספק החלפים,
ובכך מוזילות את עלות התביעה. זה בהחלט נכון!   
האם מישהו זוכר את הטענה שמועלית חדשות לבקרים, שחברות הביטוח
מאלצות או לוחצות על המבוטחים לתקן מכוניותיהם במוסכי הסדר, והדבר לא תקין,
כי שם איכות העבודה נקבעת על ידי שמאי "מטעם" חברת הביטוח  כמובן, ובכך הלקוח מקבל פחות מהמגיע לו.                                                 

אז מה עדיף? תיקון במוסך הסדר?
בחירה אופציונלית של כל  לקוח במוסך מטעמו?  
אין לי תשובה,  אני מקווה שהצגתי לכם עוד פן בבעיה האין סופית, בעיה שלא  ימצא לה פיתרון, לדעתי האישית אף פעם !  

הקרדיט לכלכליסט, המגזין הכלכלי של ידיעות אחרונות, והעיתונאי שקד גרין.   

גיורא וצוות המשרד​

 

 

לכתבה לחץ כאן

 

 

בינה נט תקשורת ומחשבים
הפריון 4 אזור תעשייה צפוני  אשדוד
נייד: 050-349-777-5 פקס:153-50-349-777-5
דוא"ל:binaa.net@gmail.com

גיורא קרן סוכנות לביטוח (2020) בע"מ | office@giorakeren.co.il | 04-8621140 | פקס: 04-8627943 | חלץ 2, חיפה, מיקוד: 3295010

סוכנות הביטוח גיורא קרן

giora@giorakeren.co.il

 04-8621140

חלץ 2, חיפה, מיקוד:3295010