הונאת כרטיסי האשראי

לקוחות יקרים
אני מצרף לעיונכם מאמר מתוך מגזין הסייבר של חברת הביטוח הראל.
החלטתי לשלוח שוב נושא שכבר כתבתי עליו בעבר. הסיבה היא שלנוכלים ופושעים יש כל הזמן רעיונות חדשים,
איך לעקוץ אזרחים תמימים, ולשדוד את כספם.
מתברר שהטכניקות רק משתכללות.
רצוי לקרוא את המאמר ולהפנים, ולפעול על פי ההמלצות במאמר. אוסיף עוד המלצה שלי,
את שוברי האשראי שאנחנו מקבלים בכל קנייה, למי שיש מגרסה, שיגרוס. למי שאין, לחתוך לחתיכות קטנות ככל שניתן.
מצאו חשבונית באשפה - ופרצו לחשבון הבנק של בעל כרטיס האשראי
״הוא אמר לי לתת לו את פרטי האשראי ושהוא ישלח לי זיכוי״,
אמרה אחת הקורבנות כנופיית פושעים הצליחה לפרוץ לחשבונות
בנק מקוונים לאחר שמצאה חשבוניות זרוקות בפח אשפה.
על פי החשד, מדובר בשלושה גברים שאיתרו קבלות בעיקר של משלוחי מזון,
שעשו את דרכם לבתיהם של הקורבנות.
אותם חשודים היו נוברים בפחים, שולפים קבלות ואוספים מידע כגון שם מלא,
מספר טלפון וארבע הספרות האחרונות של כרטיס האשראי בו בוצעה העסקה.
כשהם מצוידים בכל הפרטים הללו, אותם חשודים יצרו קשר עם מי שהזמין את
המשלוח והתחזו לנציגי בית העסק או לחברת האשראי.
דרכם הם קיבלו את שאר הפרטים ויצאו למסע קניות על חשבון המזמינים.
העוקץ הגיע לסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים ועשרות קורבנות.
"התקשר אליי בחור צעיר, שאמר שחייבו אותנו כפול על ההזמנה שעשיתי לפני מספר ימים",
מספרת מיטל שנעקצה ב 2,400- ש"ח לאתר "מאקו",
"הוא אמר לי לתת לו את פרטי האשראי ושהוא ישלח לי זיכוי,
לא ראיתי שום דבר חשוד בזה. שבועיים אחרי ראיתי פתאום שאין כסף בחשבון.״
לאחר חקירה סמויה של מספר שבועות, המשטרה עצרה בשבוע שעבר את החשודים.
מדובר בשלושה חברים מבאר שבע, בגילאי 17-22 .
מה ניתן ללמוד מהמקרה?
מתקשרים אליכם מחברת האשראי ומבקשים פרטים? ודאו איתם באיזו עסקה מדובר.
אם אפשר, נתקו את השיחה ויזמו מיד שיחה חוזרת למוקד חברת האשראי,
תגידו שנותקה שיחה עם נציג ואתם רוצים לדבר איתו.
אם זו הונאה, אתם תבינו דרך התשובות שתקבלו. אם יעבירו אתכם לנציג השיחה אמיתית.
אם יגידו שאף אחד לא התקשר אליכם - תבינו שמשהו אינו תקין.
שלכם, גיורא קרן וצוות המשרד
קרדיט ותודות: מגזין הסייבר, אוג' 2022 של חברת הראל ביטוח ופיננסים.



