פסק דין שכדאי לכולנו ללמוד ממנו

לקוחות יקרים,
למאמר זה מצורפת כתבה ממגזין "פסק דין אתר המשפט הישראלי".
הכתבה הינה סיפורו של פסק דין שכדאי לכולנו ללמוד ממנו.
על מנת לחדד את הנקודות החשובות בעיני, אני מצרף כמה מילות פרשנות, דברים הנוגעים לתחום בו אני עוסק מול לקוחותיי,
וחשוב שכולנו נפנים, נדע ונפעל בהתאם.בניתוח פסה"ד, אני רואה שתי בעיות המעסיקות אותי כסוכן ביטוח,
הדמות שבסופו של דבר חייבת לעשות את המקסימום שבמקרה ביטוח,
המבוטח או חלילה משפחתו, יקבלו את סכומי הביטוח שנרכשו.
1. האם חברת הביטוח ניסחה את השאלות שבטופס הצהרת הבריאות בצורה ברורה,
כך שלא תתעורר בעיה בעת אירוע ביטוח? התשובה ניתנה ע"י כבוד השופטת דנה עופר, היא שלא!
אבל זאת הבעיה של חברת הביטוח, שתשנה ותחדד את השאלון הרפואי.
2. האם בהצהרת הבריאות שמסר המנוח, מסר את כל המידע שהיה עליו למסור לשיטתה שלחברת הביטוח?
בנקודה זו, השופטת הטילה אחריות גם על סוכן הביטוח!ברם, התוצאה היא שביה"מ קבע שעל חברת הביטוח
לפצות את האלמנה,ולדעתי האישית, פסה"ד נכון!מה כולנו יכולים ללמוד מפסה"ד?
ובמילה "כולנו" הכוונה, לנו כסוכני ביטוח, ולציבור כמבוטחים.
1. במשרדי הונהגה שיטה לפיה אנחנו מבקשים מכל מועמד לביטוח, מעל גיל 50, או אדם שאינו בריא לחלוטין,
גם אם הוא צעיר יותר, להמציא את תקציר התיק הרפואי שלו מקופת החולים.
המידע בתיק עשוי לצמצם את טווח החיכוך עם חברת הביטוח במקרה תביעה.
2. מתברר מפסק הדין שגם זה לא מספיק (למרות שהתובעים זכו).
חובה על הסוכן לחדד את השאלות הנשאלות, ולהדגיש שאי מסירת מידע מדויק, עלולה לפגוע בזכויות המבוטח.
3. הנקודה האחרונה והחשובה ביותר, במקרים רבים, מידע רפואי לא נמצא בתיק קופת החולים,
לדוגמא : ביקור אצל רופא מומחה שסיכום הפגישה לא העבר לרופא המשפחה ולא תויק בתיק הרפואי.
לכן, חובה על המועמד לביטוח להצטייד בכל הניירת מן העבר, ולפשפש בזיכרונו עד כמה שהוא יכול,
זאת על מנת למנוע דחיית תביעה ע"י חברת הביטוח.
מצורפת לעיונכם הכתבה מהמגזין "פסק דין אתר המשפט הישראלי"
גיורא וצוות המשרד.



